Fysio i fysiotherapie in Zeist

Diensten

“Heeft u een lichamelijke klacht, dan kunt u fysiotherapeut Peter Ilchev direct bellen of langskomen voor een gratis spreekuur”

Voor de diensten van Fysio i heeft u geen doorverwijzing van uw huisarts nodig. Heeft u een lichamelijke klacht, dan kunt u fysiotherapeut Peter Ilchev direct bellen of langskomen voor een gratis spreekuur. De praktijk heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Wanneer u aanvullend verzekerd bent, vergoedt uw zorgverzekeraar de behandeling. Deze kosten hebben geen invloed op uw eigen risico. In het geval u niet aanvullend verzekerd bent, is hier de tarievenlijst te zien. Binnen de praktijk gelden de volgende huisregels.

U kunt bij Fysio i terecht voor de volgende diensten:

Oefentherapie

Oefentherapie, ook wel fysio fitness genoemd, kan bijdragen aan een effectief herstel. De fysiotherapeut traint met u in een oefenzaal aan de hand van een op maat gemaakt plan voor uw klacht. Oefentherapie kan voor (top)sporters ook ingezet worden voor het optrainen na een blessure.

Dry-needling

Functional Integrated Dry Needling is een behandelmethode waarbij de fysiotherapeut door middel van een speciale techniek de spieren aanprikt. Deze behandeling leidt tot ontspanning van de spier, vermindering van pijn, verbetering van lokale bloeddoorstroming en verbetering van de beweeglijkheid.

Fysiotherapie aan huis

U kunt als cliënt gebruik maken van fysiotherapie aan huis wanneer u onlangs bent geopereerd en minder mobiel bent. Vraag uw fysiotherapeut naar de voorwaarden.

Iron Neck training

Fysio i biedt als enige in de regio een unieke behandelmethode voor nekrevalidatie aan; de Iron Neck training. Met dit trainingstoestel kan de nek op veel verschillende manieren getraind worden, wat bijdraagt aan een beter en sneller herstel van nekblessures.

Mulligan concept

Behandeling volgens het Mulligan concept is vrijwel pijnloos, effectief en zorgt voor een aanhoudende verbetering. Brian Mulligan ontwikkelde zijn Mulligan concept in de jaren ’90, sindsdien wordt deze behandelmethode veel ingezet door fysiotherapeuten.

Blood flow restriction training

Blood flow restriction training, ook wel blood flow restrictie training, BFR training of Kaatsu training genoemd, is een training waarbij de bloedstroom beperkt wordt. Blood flow restriction training kan goed ingezet worden bij revalidatietrajecten voor atleten en ouderen.

Sportmassage

Regelmatige sportmassages helpen uw lichamelijke conditie te herstellen en te verbeteren. De massage werkt ontspannend en pijn verminderend.

Leefstijl Check

De Leefstijl Check is bedoeld om ziekten en aandoeningen te voorkomen of vroegtijdig op te sporen. De check bestaat uit een: vragenlijst over uw gezondheid, meting van bloeddruk, meting van buikomvang & BMI, bloedonderzoek, urineonderzoek, longfunctietest, audiologische screening, submaximale conditie test en een leefstijlgesprek van 20 minuten. Voor meer informatie neem contact met ons op.

Second opinion

U kunt een second opinion (onafhankelijke beoordeling) over een lichamelijke klacht bij ons aanvragen wanneer u wordt behandeld door een andere therapeut. Deze beoordeling valt -indien verzekerd voor fysiotherapie- onder de aanvullende verzekering.

Spreekuur

Fysio i houdt elke dinsdag tussen 19:00 en 20:00 uur een spreekuur waarin fysiotherapeut Peter Ilchev al uw vragen beantwoordt. Aan de hand van uw hulpvra(a)g(en), krijgt u deskundig advies. Indien nodig, wordt voor u een op maat gemaakte behandelingstraject uitgestippeld. Dit spreekuur is gratis en voor iedereen toegankelijk. Er dient daarvoor wel eerst een afspraak gemaakt te worden.